Ohita navigaatio

Vähemmän hävikkiä Helsinki-Vantaalla: FineFood-myymälät aloittivat ylimääräisten tuotteiden myynnin verkossa

Artikkeli julkaistu
03.06.2020 klo 15:38
Arkistointipäiväys
Fine food -myymälä edestäpäin kuvattuna
Matkustus
Lentoasemien hiljennyttyä koronaviruspandemian vuoksi monet liikkeet ja ravintolat ovat joutuneet sopeuttamaan toimintaansa ja luomaan uusia tapoja palvella asiakkaitaan. Helsinki-Vantaan lentoasemalla toimivat FineFood-myymälät halusivat löytää ratkaisun hävikin vähentämiseksi ja päättivät aloittaa varastoissaan odottavien tuotteiden myynnin kuluttajille Matsmart-verkkokaupan kautta.

Verkossa tuotteet löytävät asiakkaiden luo ajasta ja paikasta riippumatta. Myymällä tuotteitaan verkossa FineFood-myymälät pystyvät tarjoamaan suosittuja herkkuja ja tuotteita matkustajille myös lentoaseman ulkopuolella ja näin vähentämään väliaikaisesta matkustajamäärien laskusta johtuvan juoma- ja ruokahävikin syntyä.

Suomeen vuonna 2017 rantautunut verkkokauppa Matsmart myy kuluttajille tuotteita, jotka muutoin voisivat päätyä hävikkiin esimerkiksi sesonkivaihteluiden, ylituotannon, pakkausten vaihtumisen tai lyhyiden parasta ennen -päiväysten vuoksi.

- Olemme onnellisia siitä, että lentoasemalla toimivat yritykset innovoivat uusia tapoja palvella matkustajia ja ovat samalla mukana rakentamassa vastuullista lentoasematoimintaa. Vastuullisuus lentoasemilla koostuu useista pienistä teoista, joista rakentuu hyvien asioiden ketju, iloitsee Helsinki-Vantaan lentoaseman kaupallinen johtaja Nora Immonen.

Lentoliikenteen käynnistyessä hiljalleen, Finavian lentoasemilla odotetaan innolla lentomatkustajien kohtaamista. Osa liikkeistä ja palveluista on ollut avoinna koko poikkeuksellisen kevään ajan, ja kesäkuusta alkaen myös osa Helsinki-Vantaalla toimivista ravintoloista on avannut ovensa. Halu palvella matkustajia on suuri.

Hiljentyneen Helsinki-Vantaan yritykset: halu palvella asiakkaita on kova