Suunnittelitpa matkaasi maata tai vettä pitkin tai lentäen, Finavia esittelee kesäkampanjassaan 24.6.‒2.8. lomakohteita, jotka löytyvät Suomesta. Kampanjaan kuuluu myös kaikille avoin Instagram-kilpailu, joka alkaa virallisesti 6.7. ja loppuu 2.8.2020.*
‒ Sujuvat ja nopeat kansainväliset yhteydet sekä maamme eri alueiden saavutettavuus ovat Finavian strategian ydintä ja tärkeitä erityisesti liike-elämälle ja matkailulle. Tänä kesänä korostuu kotimaanmatkailu, jota haluamme kampanjallamme tukea, kertoo Finavian markkinointi- ja viestintäjohtaja Katja Siberg.
Kampanjaan on valittu mahdollisimman erilaisia kohteita. Suomessa lomalla voi helposti suunnata esimerkiksi kaupunkiin, luonnonpuistoon, saaristoon tai rannalle. Maamme monipuolinen luonto, historia ja puhdas ilma antavat lukemattomia mahdollisuuksia viettää vapaa-aikaa.
Keksi oma suomalainen kohdevaihtoehtosi ja osallistu kilpailuun
Kampanjaan valittujen kohteiden lisäksi kuka tahansa voi ehdottaa omaa suosikkikohdettaan tai kotipaikkakuntaansa mukaan huumorilla höystettyyn kampanjaan.
− Nostamalla esiin suurelle yleisölle tuntemattomampiakin kohteita voimme yhdessä inspiroida matkaseurueita suunnittelemaan kesänviettoa kotimaassa ja tukea näin matkailua koko Suomen tasolla, sanoo Siberg.
Finavian kesäisen kampanjan voi nähdä kaupunkien katukuvassa, sosiaalisen median kanavissa ja osoitteessa finavia.fi/kotimaa.
Näin kilpailu toimii:
Ota Instagramissa seurantaan @finaviaofficial ja inspiroidu kesän kansainvälisimmistä lomakohteista! Voit tutustua lomakohteisiin tarkemmin myös verkossa osoitteessa finavia.fi/kotimaa.
Mihin maailmankuuluun kohteeseen vertaisit omaa kotipaikkakuntaasi? Entä mikä on mökkikuntasi merkittävin nähtävyys? Osallistu kampanjaan jakamalla oma kotimainen suosikkikohteesi Instagramissa tunnuksella #kotimaankohde. Liitä julkaisuusi kuva nimeämästäsi kotimaisesta matkakohteesta ja vertaus sen tunnettuun kansainväliseen verrokkikohteeseen. Osallistuneiden kesken arvotaan kesän päätteeksi rahanarvoinen palkinto, jonka voi käyttää valitsemallaan lentoasemalla (Helsinki, Oulu, Rovaniemi tai Turku).
Tarkemmat ohjeet julkaistaan Instagramissa.
* Finavian työntekijät voivat julkaista ja nostaa Instagramiin omia kohdekuvia, mutta eivät voi osallistua kilpailuun.
Tiedotteen otsikkokuva: Vastavalo / Visit Finland
Kuvituskuva: Hannu Huovila / Vastavalo.fi