Vare sig du planerar att resa på marknivå, i vattnet eller i luften, presenterar Finavia i sin sommarkampanj 24.6–2.8. semestermål som finns nära. Till kampanjen hör också en för alla öppen Instagramtävling som officiellt börjar 6.7 och slutar 2.8.2020.*
– Smidiga och snabba internationella förbindelser samt åtkomlighet till olika områden i vårt land är kärnan av Finavias strategi och är särskilt viktiga för affärslivet och turismen. Under denna sommar är det turismen i det egna landet som betonas, och det är det som vi vill stöda med vår kampanj, säger Katja Siberg, Finavias Senior Vice President, Marketing, Corporate Communication and Customer Experience.
Kampanjens destinationer har valts så att de ska vara så olika varandra som möjligt. När man semestrar i Finland kan man lätt styra kosan till exempel mot staden, naturparken, skärgården eller stranden. Den mångsidiga naturen, historien och rena luften i vårt land erbjuder oss otaliga fritidsmöjligheter.
Utöver resmålen som valts med i kampanjen kan vem som helst föreslå sin egen favoritdestination eller sin hemort för kampanjen som är saltad med humor.
– Genom att lyfta fram också destinationer som den breda allmänheten inte känner till så bra kan vi tillsammans inspirera ressällskap att planera sin sommar i hemlandet och på det här viset stöda turismen på hela landets nivå, säger Siberg.
Finavias sommarkampanj syns i städernas gatubild, i sociala medier och på adressen finavia.fi/kotimaa (på finska).
Så här fungerar tävlingen:
Följ @finaviaofficial på Instagram och bli inspirerad av sommarens mest internationella resmål! Du kan också bekanta dig noggrannare med resmålen på nätet på adressen finavia.fi/kotimaa (på finska).
Med vilken världsberömd destination skulle du jämföra din hemort? Eller vad är den mest betydande sevärdheten i din stugkommun? Delta i kampanjen genom att dela din inhemska favoritdestination på Instagram med hashtaggen #kotimaankohde. Inkludera en bild på det inhemska resmålet som du nominerat och en jämförelse med dess kända internationella förebild. Bland deltagarna utlottas i slutet av sommaren ett värdefullt pris som kan användas på en valfri flygplats (Helsingfors, Uleåborg, Rovaniemi eller Åbo).
*Finavia-personalen kan publicera och lägga upp sina egna destinationsbilder på Instagram, men personalen kan inte delta i tävlingen.
Bilderna: Vastavalo / Visit Finland och Hannu Huovila / Vastavalo.fi