VIDEO: #LIFEINHEL - The story of the world's longest layover
Jo viidettä vuotta myönnetyt palkinnot ovat osoitus sosiaalisen ja digitaalisen median parhaista käytännöistä lentoasemilla sekä laajemmin matkailumyyntiyhteisössä. The Moodie Davitt -e-lehden tulevassa numerossa on The Moodies -palkintojen voittajien esittelyt.
”Tänä vuonna palkintoehdokkaiden hakuun vastattiin suurella innolla”, toteaa The Moodie Davitt Reportin teknologiajohtaja Matt Willey, joka toimi palkintolautakunnan puheenjohtajana. ”Hakemukset olivat äärimmäisen laadukkaita ja tukiaineistot kehittyneitä, mikä on mainio osoitus siitä, miten hyvin lentoasemat ja matkailumyyntisektori käyttävät digitaalista ja sosiaalista mediaa asiakkaiden houkuttelemiseen.”
”The Moodies -palkinnon voittaminen #LIFEINHEL-hankkeesta on suuri kunnia. #LIFEINHEL-hankkeessa eräs kiinalaismies asui Helsinki-Vantaan lentoasemalla 30 päivän ajan. Tähän mennessä hänen seikkailujaan on seurannut lähes 2,2 miljardia ihmistä YouTube-videoiden ja satojen tiedotusvälineissä julkaistujen juttujen välityksellä”, kertoo Finavian markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Katja Siberg.
”Meillä on loistavat näytöt asiakaskokemuksen jatkuvasta kehittämisestä. #LIFEINHEL-hankkeen kantavana ajatuksena oli saada parempi käsitys siitä, miten läpikulkumatkalla oleva kansainvälinen matkustaja lentoasemamme kokee. Siksi olemmekin tyytyväisiä, että toiminnallemme on annettu tunnustusta The Moodies -palkintojen muodossa”, Siberg jatkaa.
Palkintojen saajat on valittu 173 ehdokkaasta 22 eri kategoriassa. Palkinnot kattavat digitaalisen ja sosiaalisen median sekä mobiilimedian lentoasemilla ja matkailumyynnissä, jälleenmyynnin sekä ruoka- ja juomatarjonnan lentoasemilla.
Finalistit arvioitiin kuuden laajan arvosteluperiaatteen perusteella:
- mitattavissa oleva vaikutus
- asiakkaiden sitouttaminen
- visuaalinen ilme
- sisällön laatu
- kannustus kuluttamiseen
- vaikutus matkailukokemukseen
Valintakriteereistä on lisätietoa osoitteessa https://www.moodiedavittreport.com.
Palkintolautakuntaan kuuluivat The Moodie Davitt Reportin perustaja ja puheenjohtaja Martin Moodie, teknologiajohtaja Matt Willey, päätoimittaja Kapila Ireland, vanhempi toimittaja Jason Holland sekä bränditoimittaja Helen Pawson.
Lue #LIFINHEL-juttuja The Moodie Davitt Reportista (englanniksi):
- The Moodie -blogi 27.10.2017:#LifeinHel: Saving Private Ryan -hetkiä somessa
- The Moodie Davitt Report 21.12.2017: Ryanin raportti – Miten Helsinki-Vantaan lentoaseman uraauurtava #LIFEINHEL-kampanja saavutti yli kaksi miljardia ihmistä.