Ohita navigaatio

Finavian #LIFEINHEL-kampanjalle kunniamaininta World Media Awardseissa

Artikkeli julkaistu
23.03.2018 klo 07:19
LIFEINHEL and Ryan Zhu
Yritys
Kansainvälinen media-alan World Media Awards -tuomaristo on antanut kunniamaininnan Finavian #LIFEINHEL-konseptille Travel & Tourism -sarjassaan. Kunniamaininta julkistettiin 22.3.2018 Lontoossa järjestetyssä palkintogaalassa.

”On hienoa, että #LIFEINHEL on kiinnostanut ihmisiä maailmanlaajuisesti ja että se on ansainnut paikkansa WMA:n parhaimpien joukossa. #LIFEINHEL tarjosi meille ikkunan tarkastella, miltä Helsinki-Vantaan lentoasema näyttää kansainvälisen vaihtomatkustajan silmin. Kehitämme sen avulla asiakaskokemusta, kentän toimintoja, palveluita ja tiloja edelleen”, kertoo Finavian markkinointi- ja viestintäjohtaja Katja Siberg.

Siberg viittaa Finavian käynnissä olevaan 900 miljoonan euron kehitysohjelmaan. Sen avulla Helsinki-Vantaan lentoasemalla valmistaudutaan palvelemaan 30 miljoonaa vuosimatkustajaa. Kenttä on jo nyt erittäin tärkeä Euroopan ja Aasian lentoliikenteen solmukohtana. Matkustajat valitsivat sen myös hiljattain Skytraxin kyselyssä Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoasemaksi.

LIFEINHEL and Ryan Zhu's home

#LIFEINHEL:n rohkea tarinankerronta vetosi tuomaristoon

#LIFEINHEL-konseptissa kiinalainen mediapersoona Ryan Zhu muutti 30 päiväksi asumaan Finavian Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Tavoitteena oli selvittää, onko Helsinki-Vantaa maineensa veroinen maailman parhaimpana lentoasemana. Kiinalaismies testasi lentoasemaa ja sen palveluita kuukauden ajan ja raportoi kokemuksistaan päivittäin sosiaalisessa mediassa.

“Tässä kampanjassa on todella ymmärretty yleisöä sekä käytetty rohkeasti [sosiaalisen median] vaikuttajia ja lentokenttäyhtiölle ainutlaatuista lähestymistapaa", jury totesi.

Finavia onkin kuvaillut #LIFEINHEL-konseptiaan uudenlaiseksi, rajoja rohkeasti rikkoneeksi sisältömarkkinointikampanjaksi, jossa yhdistettiin tosi-tv:tä, kilpailuohjelmia ja sosiaalista mediaa. Kampanjan mediapeitto on jo ylittänyt 2,2 miljardia ihmistä YouTube-videoiden ja satojen tiedotusvälineissä julkaistujen juttujen välityksellä.

”Harva pohjoismainen toimija voi kisata kansainvälisessä näkyvyydessä maksetulla mainonnalla. Mitä suuremmilla markkinoilla liikutaan, sitä tärkeämpää on luoda rohkeasti erottuvia sisältöjä, jotka tukevat liiketoiminnan strategisia tavoitteita ja maksimoivat ansaitun median. Finavian rohkeus kannatti taas kerran kaikilla mittareilla”, toteaa Dagmarin Senior Client Director Riikka Hallenberg. Dagmar toimii Finavian yhteistyökumppani ja ilmoitti kampanjan mukaan World Media Awardseihin.

Finavian #LIFEINHEL sai jo helmikuussa kaksi The Moodies 2018 -palkintoa. The Moodie Davitt Reportin digitaalisen median parhaasta käytöstä lentoasemilla ja matkailumyyntialalla jaettavat palkinnot tulivat sarjoissa Paras YouTube-video tai -kampanja sekä paras maksullisen somen käyttö lentoasemalla.

Koti-Suomessa #LIFEINHEL on ehdolla kolmessa sarjassa Suomen parasta digitaalista markkinointia arvioivan Grand One 2018 -finaalissa, jotka jaetaan 5.4.2018.

The World Media Awards esittelee alustariippumattoman, rajat ylittävän ja sisältövetoisen mainostamisen vaikuttavuutta. Kilpailun järjestää World Media Group yhdessä kansainvälisen palkintoraadin kanssa. Raatiin kuuluu kansainvälisiä mainostajia, mainostoimistojen asiantuntijoita ja sisältöosaajia. Palkintojen avulla nostetaan esiin rohkeita ja luovia ratkaisuja, jotka puhuttelevat kansainvälisiä ja vaikutusvaltaisia kohdeyleisöjä.