”Pestauduin Helsinki-Vantaalle ensi kertaa viime kesänä. Laitoin sähköpostia suoraan Finavian toimitusjohtaja Kari Savolaiselle ja kysyin, olisiko yrityksellä minulle kesätöitä. Hän ohjasi kyselyn HR-osastolle, ja minut palkattiin lopulta palveluneuvontaan. Myös 2016 olen palveluneuvonnassa kesätyöntekijänä: tehtäväni vaihtelevat matkustajien ohjeistamisesta aina pysäköintineuvontaan ja asiakaspalveluun somessa.
Helsinki-Vantaa kiinnosti työpaikkana, koska ala on kasvussa, ja kenttä on kulttuurien kohtaamispaikka, jossa saa puhua paljon eri kieliä ja kohdata ihmisiä. Uskon, että täältä voi aueta myös etenemismahdollisuuksia tulevaisuudessa. Lentokenttä on myös rento paikka tehdä töitä: kynnystä työntekijöiden ja ylempien päälliköiden välillä ei ole.
Koen toimivan asiakaspalvelun todella tärkeäksi osaksi kentän läpi kulkevien ihmisen matkaa. On siistiä olla suorassa yhteydessä matkustajiin ja auttaa heitä eteenpäin ongelmatilanteissa. Monille matkustaminen on hieman pelottavaa tai jännittävää, ja siksi on tärkeää, että he saavat apua tarvittaessa.”
Lue myös aiemmat osat:
Helsinki-Vantaan World Duty Free -myymälöissä työskentelevä Julia
Kahta lounge-tilaa vetävä SSP:n Enni
Kunnossapidon Mika, joka pitää kiitoratoja puhtaana pahimmillakin myräköillä
Kentän moniottelija Taru taklaa turvatarkastukset, lähtöselvitykset ja travel-palvelun