“Toimin kentällä Customer Experience Championina. Puolet ajasta opastan matkustajia ja vastaan esimerkiksi siitä, että lentotiedot näkyvät monitoreissa ja kentällä on tarpeeksi matkatavarakärryjä – että kaikki sujuu saumattomasti. Juttelen paljon eri ihmisten kanssa etsien tapoja parantaa asiakaskokemusta. Loput ajasta koordinoin kehittämisprojektejamme, jotka voivat olla mitä tahansa mobiililaitteiden latausasemien järjestämisestä reaaliaikaisen asiakaspalautteen keräämiseen.”
“Olemme tiimini kanssa vastuussa myös livemusiikin järjestämisestä lähtöporteille. Järjestelyt aloitetaan yleensä paria kuukautta ennen keikkaa. Hankimme bändin jäsenille kulkukortit ja päätämme, mikä on esitykselle paras aika ja paikka. Suurin työ on siis tehty ennen kuin yksikään nuotti kajahtaa ilmoille!”
“Olen ollut lentokentällä töissä kuusi vuotta. Aloitin osa-aikaisena palveluneuvojana ja työni oli auttaa matkustajia automatisoidussa rajavalvonnassa. Lopulta tunsin terminaalin niin hyvin, että pidin opastettuja kierroksia vieraileville ryhmille. Se on vieläkin yksi lempitehtävistäni.”
“Lentokenttä on ollut unelmatyöpaikkani pienestä pitäen."
“Lentokenttä on ollut unelmatyöpaikkani pienestä pitäen. Kaikki perhematkat saivat alkunsa kentältä, joten siitä tuli mieleeni vain mukavia asioita. Hypin innosta ympäri asuntoani, kun kuulin, että sain työn lentokentältä.”
“Parasta on, kun pääsen auttamaan. Lentokenttä voi olla pelottava paikka, jos ei matkusta paljon tai kenttä on vieras. Kun stressaantunut matkustaja on keskustelumme jälkeen varmemman oloinen ja hänellä on hymy kasvoillaan, olen tehnyt työni hyvin.”
“Rakastan myös työyhteisöämme. Lentokenttä on täynnä mukavia ammattilaisia, joilta voi oppia paljon uutta. Pidän heitä kaikkia työkavereinani. Vaikka olen oppinut vuosien varrella vaikka mitä, opittavaa riittää.”
Lue lisää Humans of Helsinki Airport -juttuja: Krista Peurasaari