”Olemme erittäin ylpeitä, että saamme merkittävän ja aina ajankohtaisen italialaisen korujen ja värillisten jalokivien mestarin Bulgarin pop-up:in Helsinki-Vantaan lentoasemalle ensimmäisenä maailmassa. Helsinki-Vantaa on Pohjois-Euroopan johtava lentoasema kaukolennoilla ja myös Euroopan laajuisesti merkittävä vaihtoasema. Lentoliikenteen kehittyessä erityisesti Aasian suuntaan kiinalaisia matkustajia houkuttelevat palvelut ovat meille tärkeitä. Haluamme tarjota nopeasti kasvavalle kansainvälisten matkustajien joukolle sujuvan matkan ja korkeatasoisen matkustajakokemuksen”, kertoo Finavian kaupallinen johtaja Elena Stenholm.
Bulgarin Euroopan matkailualan vähittäiskaupan myynti- ja markkinointijohtaja Roberto Marino jatkaa: ”Brändillemme pop-up-myymäläkonsepti on erinomainen tapa saada näkyvyyttä matkustajien parissa. Samalla tarjoamme heille uuden, ainutlaatuisen ostosmahdollisuuden Helsinki-Vantaalla. Sekä designimme että mallistomme kutsuvat asiakkaita ajatusmatkalle ikuiseen kaupunkiin, tuntemaan dolce vitan hengen ja tutustumaan Rooman yli 2 700 vuoden historiaan, joka toimii edelleen Bulgarin inspiraation lähteenä.”
Pop-up-myymälän operatiivisesta toiminnasta vastaa Dufry. ”Pop-up sijaitsee niin kutsutussa non-Schengen-terminaalissa. Siellä matkustajat saavat nauttia myymälästä ainakin vuoden. Uudenlainen vähittäiskauppakonsepti syntyi tiiviin yhteystyön tuloksena Bulgarin ja Finavian kanssa”, kertoo Dufryn Suomen ja Ruotsin toimitusjohtaja Karl Walter ja jatkaa: ”Meillä on vuosikymmenien kokemus matkailualan vähittäiskaupasta, joten tiedämme, kuinka tärkeää asiakkaille on, että lentoasemilta voi ostaa huippulaadukkaita tuotteita. Bulgari vastaa tähän kysyntään Helsinki-Vantaalla.”
Helsinki-Vantaalla on parhaillaan käynnissä suuri, noin 900 miljoonan euron kehitysprojekti, jonka tavoitteena on vahvistaa Helsinki-Vantaan vahvaa kilpailuasemaa entisestään. Projektin myötä terminaalin pinta-ala laajenee 103 000 neliömetriä, laajarunkokoneiden siltapaikkojen määrä kaksinkertaistuu kahdeksasta kuuteentoista ja matkatavaroiden käsittelykapasiteetti lisääntyy puolella. Samalla lentoaseman palvelukapasiteetti kasvaa 30 miljoonaan matkustajaan tinkimättä lyhyistä vaihtoajoista, ystävällisestä palvelusta tai huippulaadukkaista ja innovatiivisista palveluista.