Ohita navigaatio

Kaikki mitä sinun tulee tietää Match Made in HEListä

Artikkeli julkaistu
20.05.2016 klo 12:58
Arkistointipäiväys
Matkustus
Vihdoin se on täällä! Suomi on muotimaailman valokeilassa 24.5.2016, kun Finavia ja Finnair tuovat seitsemän eurooppalaisen ja aasialaisen huippusuunnittelijan luomukset Helsinki-Vantaan lentoaseman kiitotielle. 

Helsinki-Vantaan lentoasema on keskeinen solmukohta Aasian ja Euroopan välisessä matkailussa. Joka päivä tuhannet ihmiset kulkevat lentoaseman läpi matkustaessaan mantereelta toiselle.

Helsinki-Vantaa nousee nyt esille muoti-ilmiöiden ja eri kulttuurien kohtaamispaikkana, kun muotisuunnittelijat idästä ja lännestä kohtaavat toisensa ainutlaatuisessa muotinäytöksessä.

Helsinki-Vantaan tapahtumaan saapuu satakunta kansainvälisen muotimedian edustajaa. Lentoasemalle kokoontuu muotitoimittajia ja -bloggaajia sekä muita muotivaikuttajia muun muassa Kiinasta, Japanista, Koreasta, Tanskasta, Norjasta, Ruotsista, Yhdysvalloista, Saksasta ja Ranskasta.

Match Made in HEL – The Runway -muotinäytös järjestetään Helsinki-Vantaan kiitotie 2:lla tiistaina 24.5.2016 klo 20:00.

Seuraa muotinäytöstä livenä osoitteessa www.matchmadeinHEL.com.

Lehdistötiedote: Kiitotiestä catwalk - kansainvälinen muotinäytös Helsinki-Vantaalle

Match Made in HEL fact sheet

Helsinki Airport fact sheet

Maailman muotimedian kerma kokoontuu Helsinki-Vantaalle 24.5.

Match Made in HEL: Näin kiitotiestä tehdään catwalk!

Näytösvieraita vastaanotettiin Helsinki-Vantaalla maanantaina ja tiistaina.

Näytösvieraita vastaanotettiin Helsinki-Vantaalla maanantaina ja tiistaina.

Finavian markkinointijohtaja Katja Siberg toivotti suunnittelija Bora Aksun tervetulleeksi Helsinkiin.

Finavian markkinointijohtaja Katja Siberg toivotti muotisuunnittelija Bora Aksun tervetulleeksi Helsinkiin.

Median edustajat haastattelivat muotisuunnittelijoita tiistaina hotelli Kämpissä.

Median edustajat haastattelivat muotisuunnittelijoita tiistaina hotelli Kämpissä.

Median edustajat haastattelivat muotisuunnittelijoita tiistaina hotelli Kämpissä.

Kansainvälinen toimittajaryhmä vierailemassa Marimekon tehtaalla ennen Helsinki-Vantaan muotinäytöstä.

Kysytyimmät kysymykset

Miksi teette tällaisen kampanjan?

Match Made in HEL on Finavian ja Finnairin yhteiskampanja, jonka tavoitteena on edistää Helsinki-Vantaan lentoaseman ja Finnairin tunnettuutta kansainvälisesti sekä tuoda esiin sujuvia vaihtoyhteyksiä Euroopan ja Aasian välillä.

Finavian tavoitteena on seuraavien vuosien aikana kasvattaa huomattavasti Helsinki-Vantaan kautta kulkevien vaihtomatkustajien määrää. Helsinki-Vantaa kilpailee kokoaan suurempien kenttien kanssa vaihtomatkustajista ja turismista. Kilpailussa on tärkeää erottautua ja siksi Match Made in HEL on tärkeä panostus kansainväliseen näkyvyyteen ja matkustamisen edistämiseen.

Helsinki-Vantaan menestyminen on tärkeää suomalaisille ja Suomen elinkeinoelämälle. Lisäkysynnän luominen Helsinki-Vantaan lentoyhteyksille tarkoittaa myös lentotarjonnan kasvamista eli suomalaiset ovat entistä paremmin kiinni globaalissa maailmassa.

Alkuvuonna Helsinki-Vantaan lentoasema valittiin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoasemaksi ja Aasian-lentojen määrällä mitattuna kenttämme on Euroopan viidenneksi suurin lentoasema. Ilman Euroopan ja Aasian välistä vaihtoliikennettä yhteydet maailmalle eivät olisi näin hyvät vaan lentäisimme aina jonkin eurooppalaisen ison hubin kautta.

Miksi juuri muoti?

Muoti on universaali ja aina ajankohtainen aihe, joka kiinnostaa laajalti. Jo vuosikymmeniä sitten, kun matkustaminen oli vielä harvojen ylellisyyttä, muoti yhdistettiin vahvasti lentomatkustukseen ja matkailuun yleisesti.

Lentoasemat yhdistävät eri kulttuureja ja muoteja eri puolilta maailmaa ja ovat varsinaisia muodin näyttämöitä. Siksi muoti on luonteva teema vuoden 2016 Match Made in HEL -tapahtumaan.

Miten valitsitte suunnittelijat?

Valitsimme suunnittelijat tärkeiltä kohdemailtamme Kiinasta, Japanista, Koreasta, Tanskasta, Norjasta, Ruotsista ja Suomesta yhdessä näytöksen kuraattorina toimivan suomalaisen muotisuunnittelijan Tuomas Laitisen kanssa. Maat ovat lisäksi kaikki tunnettuja muoti- ja muotoilumaita.

Mitä muotinäytöksen järjestäminen kiitotielle vaatii?

Tämän kokoisen tapahtuman järjestäminen kiitotielle on valtava urakka, joka sisältää paljon näkymätöntä työtä. Helsinki-Vantaan kolmesta kiitotiestä yksi on valjastettu tapahtumalle, mutta kaksi muuta kiitotietä on lentoliikenteen käytössä normaalisti.

Huolellisen suunnittelun ja valmistautumisen ansiosta lentoliikenne voidaan operoida normaalisti myös näytöksen aikana. Turvallisuus ja sujuva lentoliikenne ovat kaiken toimintamme ytimessä.

Miten suomalainen muoti näkyy lentoasemalla?

Viimeisen kahden vuoden aikana Finavia on uudistanut Helsinki-Vantaan myymälä- ja ravintolatarjonnan lähes kokonaan. Helsinki-Vantaalla on 70 uutta tai uudistunutta myymälää ja ravintolaa.

Suomalaisia brändejä tuodaan esiin lentoaseman eri myymälöissä. Marimekolla on kaksi omaa myymälää lentoasemalla, lisäksi ARG Fashion myy Tero Palmrothin kenkämuotia. Miesten hiusmuotia luo suomalainen parturiketju M Room. Suomalaisella Lindroosilla on lentoasemalla kaksi laatukellojen ja -korujen myymälä. Iittalalla avasi myymälänsä lentoasemalla alkuvuodesta 2016.

Helsinki-Vantaa tarjoaa myös brändejä, joita ei ole tarjolla muualla Suomessa, kuten kosmetiikkabrändit Jo Malone London ja Tom Ford Beauty.

Missä voin seurata kampanjaa tai muotinäytöstä?

Kampanjasivustomme sijaitsee osoitteessa www.matchmadeinhel.com, jossa löytyvät kampanjavideoiden lisäksi suunnittelijoiden esittelyt ja shown livelähetys. Kampanja näkyy myös vahvasti Helsinki Lentoaseman ja Finavian sosiaalisen median kanavissa hashtagilla #matchmadeinHEL.

www.facebook.com/helsinkiairport
www.twitter.com/helsinkiairport
www.instagram.com/helsinkiairport
www.vk.com/helsinkiairport
www.weibo.com/helsinkiairport
www.facebook.com/finavia
www.twitter.com/finaviaoyj