Ohita navigaatio

Finavia tukee suomalaisen muodin nuoria lupauksia

Artikkeli julkaistu
26.05.2016 klo 14:00
Arkistointipäiväys
Yritys
Finavia ja Finnair lahjoittivat Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun Näytös 16 -muotinäytöksessä palkinnon Maija Merolle. Voittajan valitsivat Match Made in HEL -tapahtuman suunnittelijat.

- Suomalainen muoti, muotoilu ja taide ovat Finavialle tärkeitä. Taidelentoasemanakin tunnetulla Helsinki-Vantaalla on jatkuvasti esillä suomalaisten nousevien taiteilijoiden töitä. Tällä hetkellä kentällä on muun muassa kolmen suomalaisen valokuvaajan, Karoliina Veijon, Johanna Sandinin ja Emilia Heiskasen, yhteinen valokuvanäyttely, Finavian markkinointijohtaja Katja Siberg kertoo.

Tiistaina 24.5. maailman muotimaailman päät kääntyivät Helsinki-Vantaalle, kun Finavian ja Finnairin Match Made in HEL -muotinäytös pyörähti käyntiin lentoaseman kiitotie 2:lla. Tapahtuma toi Helsinkiin satakunta muotitoimittajaa, -bloggaajaa ja -vaikuttajaa eri puolilta maailmaa.

Keskiviikkona 25.5. vieraat pääsivät tutustumaan Suomen muotimaailman lupauksiin Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun Näytös 16 -muotinäytöksessä.

-  Match Made in HEL on loistava hetki esitellä vieraillemme lentoaseman ja hyvien yhteyksiemme lisäksi Suomea laajemminkin – Suomea matkailumaana, Helsinkiä urbaanina kaupunkikohteena ja muotiväelle tietysti Suomen muotia ja kulttuuria. Olen iloinen sujuvasta yhteistyöstä kumppaneidemme kanssa. On ilo esitellä nuoria kykyjämme kansainvälisille vieraillemme ja olla mukana tukemassa kotimaista muotiosaamista, Siberg sanoo.

Finavian ja Finnairin myöntämän palkinnon suuruus on 1500 euroa ja sen voittajan valitsi Match Made in HEL -näytöksen suunnittelijat.

Näytös 16 on Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun vuotuinen muotinäytös, joka houkuttelee paikalle kotimaisten muoti- ja muotoiluvaikuttajien lisäksi tunnettujen kansainvälisten muotimedioiden ja muotitalojen edustajia sekä kykyjenetsijöitä.

Match Made in HEL on Finavian ja Finnairin yhteiskampanja, jonka tavoitteena on edistää Helsinki-Vantaan lentoaseman ja Finnairin tunnettuutta kansainvälisesti sekä tuoda esiin sujuvia vaihtoyhteyksiä Euroopan ja Aasian välillä.

Jutun kuva: Francesca Bottenghi @fbottenghi

Huippumuoti täytti Helsinki-Vantaan kiitotien