Lennolla oli mukana kolme lentäjää ja lentomekaanikko. Lento Kapkaupunkiin kesti 13,5 tuntia, ja edestakaisin Kapkaupungista Antarktikselle noin 12 tuntia.
Eteläisellä jäämerellä ei ole varalaskupaikkoja, minkä takia lennon suorittamiseen tarvitaan erillisvalmiuksien, lupien ja menetelmien lisäksi Falcon 7X:n kaltainen pitkänmatkan kone, mielellään kolmella moottorilla. Lennonsuunnittelu oli monitahoinen tehtävä, ja mahdolliset viiveet sääolosuhteista johtuen on myös huomioitava suunnitelmissa.
Jetflite haluaa hyödyntää Falcon 7X-koneemme ominaisuuksia täysimääräisesti kaupallisessa toiminnassa, ja aloitti valmistelut Etelämantereelle suuntautuvia evakuointilentoja ja vastaavia varten jo vuosi sitten.
Minkäänlaisia ongelmia ei tällä neitsytmatkalla ilmennyt, pientä sääolosuhteista johtuvaa viivettä lukuun ottamatta. Lento osoitti Falcon 7X -koneen erinomaisen suorituskyvyn, ja matka itsessään oli mukana olleelle miehistölle ainutlaatuinen kokemus.
Lentoon liittyy myös palanen historiaa: OH-WIX lienee ensimmäinen suomalainen lentokone Antarktiksella, eikä vastaavia ole maailmassa muuallakaan kovin montaa.
Lähde: Jetfliten tiedote 27.11.2015
Kuva: Robynm