1949: Uuden lentoaseman rakentaminen Oulunsaloon alkaa Oritkarin lentopaikan osoittautuessa liian pieneksi uusille lentokoneille.
1953: Lentoasema valmistuu. Aero alkaa liikennöidä Helsinkiin DC-3-koneilla.
1958: Ensimmäinen varsinainen asema- ja lennonvarmistusrakennus valmistuu. Lentoaseman pääkiitotie saa asfalttipäällysteen.
1964: Suihkukoneliikenne Ouluun alkaa.
1973: Uusi terminaalirakennus otetaan käyttöön. Sen suunnittelusta vastasi arkkitehtitoimisto K. Ström & O. Tuomisto, joka oli suunnitellut myös Helsinki-Vantaan vuonna 1969 avatun asemarakennuksen.
1984: 300 000 matkustajan raja rikkoutuu.
1994: Matkustajaterminaalia laajennetaan vastaamaan miljoonan vuosittaisen matkustajan tarpeisiin.
1998: Uusi lennonjohtotorni otetaan käyttöön.
2002: Matkustajaterminaalia laajennetaan jälleen. Matkatavarankäsittelytilat uusitaan.
2011: Lentoaseman uusin laajennusosa otettiin käyttöön syyskuussa 2011.
2012: Oulun lentoasemalla ylitettiin ensimmäistä kertaa miljoonan matkustajan raja, tarkalleen 1 078 520 matkustajaa.
2013: Finavia jatkaa lentoasematerminaalin kehittämistä Oulussa. Finavia on käynnistänyt vuodenvaihteen jälkeen Oulun lentoaseman lähtevien matkustajien palveluiden ja tilojen uudistamisen. Tavoitteena on parantaa matkustajien palvelua tehostamalla lentoaseman lähtöaulan toimintaa.
Pääkuva: Aero Oyn Douglas DC-3 OH-LCBn siiven alta kuvattuna Oulun lentoaseman vihkiäisissä 30.6.1953 Finnair Oyj Ilmailumuseo.