– På Helsingfors-Vanda flygplats möts passagerarna av en förnyad flygplats där kundupplevelsen har beaktats in i minsta detalj. Flygplatsen har många nya tjänster, butiker och restauranger för olika önskemål och behov. MyFlight-tjänsten erbjuder skräddarsydda tips för en trivsam vistelse på flygplatsen och säkerställer en smidig och bekymmersfri avgång, säger Anna Tuomi, Finavias marknadschef.
Passagerare som använder MyFlight-tjänsten får mångsidig information om sin avresa och flygplatsens tjänster i olika skeden av resan. För att hjälpa med planering av resan får användarna ett e-postmeddelande med bland annat en minneslista för flygpassagerare, en karta över flygplatsen och tidsenlig information om flygplatsens tjänster på väg till avgångsgaten. Innan flyget avgår påminner tjänsten passagerarna om när ombordstigningen börjar samt om eventuella ändringar i avgångstiden eller gaten.
– Vi vill erbjuda passagerarna en avstressande upplevelse på vår flygplats. MyFlight-tjänsten gör det enklare att planera resan redan innan man anländer till flygplatsen och ger aktuell information om flygets avgång. Så kan passagerarna tillbringa sin tid på flygplatsen på ett behagligt sätt innan de tar sig till gaten.
Finavia utvecklar MyFlight-tjänsten ständigt.
– Vi ser MyFlight som en intressant tilläggstjänst för passagerarna på vår flygplats. Vårt mål är att vidareutveckla tjänsten utifrån passagerarnas behov.
Läs mera: