Hoppa över navigering

En man bor i en liten koja på en flygplats i 30 dagar

Pressmeddelande
Article published
21.09.2017 kl 07:00
Archived
Man inside of cottage at Helsinki Airport.
Resa
Helsingfors-Vanda flygplats har utsetts till världens bästa flygplats*. För att bevisa detta ska Ryan Zhu från Kina bo på flygplatsen i 30 dagar. #LIFEINHEL är en innovativ innehållsmarknadsföringskampanj som genomförs av finska flygplatsoperatören Finavia med start den 10 oktober.

Varför skulle någon flytta in på en flygplats?

Helsingfors-Vanda flygplats vill bevisa att den är den bästa flygplatsen i världen och den snabbaste förbindelsen mellan Asien och Europa. ”Helsingfors-Vanda är den ledande flygplatsen med bäst långdistansförbindelser i hela Nordeuropa. Vi är också en föregångare inom service till kinesiska kunder”, säger Katja Siberg, direktör för marknadsföring och kommunikation på Finavia.

Helsingfors-Vanda flygplats har gedigen erfarenhet av att ständigt utveckla kundupplevelsen. I juli i fjol deltog till exempel 200 frivilliga testpassagerare i en utvärdering av den nya södra delen innan den togs i bruk. ”Alla medarbetare på flygplatsen ser framemot Ryan Zhus besök. Vi vill ge honom en oförglömlig upplevelse! Feedbacken från kampanjen kommer att vara ytterst värdefull när vi utvecklar våra tjänster ytterligare. Vi vill att vår besökare ska känna sig hemma på Helsingfors-Vanda flygplats”, säger Siberg.

Finland som resmål har fått mycket positiv uppmärksamhet världen över de senaste åren. Flygplatsen har till exempel rankats trea på National Geographics lista ”Best of the World” i år och på Lonely Planets lista ”Best in Travel 2017”.

Världens längsta transfertid

#LIFEINHEL är en blandning av reality-TV, tävlingar och sociala medier. Ryan Zhu, en multibegåvad kinesisk skådespelare och TV-personlighet, ska bo i en liten koja på Helsingfors-Vanda flygplats i 30 dagar. Han ska genomgå dagliga utmaningar och lära sig hur man lever i Finland. Ryans äventyr kommer att sändas på sociala medier dagligen.

Gary Carter, en av personerna bakom den internationella reality-TV-hiten Survivor, har deltagit som konstnärlig konsult i utvecklingen av konceptet för Finavia tillsammans med TBWA.

För mer information, se www.lifeinhel.tv.

* Källa: Travellink.

Samarbetspartner: Finnair, Lumene, Helsingin Markkinointi, Iittala, Makia Clothing, SSP Finland, HMSHost, Sisco, AVA Room, Clarion Hotel Helsinki Airport, House of Lapland, Suunto, Finlands Olympiska Kommitté

#LIFEINHEL på sociala medier

#LIFEINHEL

Läs mer

Helsingfors-Vandas nya utbyggnad togs i bruk på flygplatsens märkesdag