Taxi Points servicedisk ligger i ankomsthallen, på 1:a våningen. Servicedisken finns intill taxistationen.
Taxi Point ansvarar för samordningen och det tekniska genomförandet av taxitjänsterna på Helsingfors-Vanda flygplats och säkerställer därmed tillgänglighet, säkerhet, tillförlitlig servicenivå samt tydlig prissättning av taxitjänsterna. I Taxi Points tjänster ingår bland annat:
- Allmän information om taxistationen och taxitjänster för passagerare
- Rådgivning för passagerare i taxifrågor
- Passagerare i behov av en taxi med bilbarnstol eller hiss för funktionshindrade
- Avtalsmässiga frågor och RFID-taggar för flygplatsens taxibilar
- Frågor gällande taxipriser
- Frågor gällande kundhandledare
Helsingfors-Vanda taxistation
Taxibilar lämnar avresande passagerare direkt framför flygplatsens huvuddörr, därifrån det finns en ingång till incheckningen.
För passagerare som lämnar flygplatsen finns en taxistation i våningen för ankommande flyg. Taxibilar finns dygnet runt. Taxistationen har fyra körfält där passageraren får välja den taxi som passar hen bäst.
På körfälten 1–3 finns Helsingfors-Vandas avtalstaxibilar från Mankkaan Taksi Oy, Taksi Helsinki Oy och Menevä Oy dygnet runt. Övriga taxibilar finns på körfält 4.
Förbeställda taxibilar väntar på passagerare i taxistationens bakre del.